S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl magyarítás 1.0

Szinte napra pontosan öt hónapnyi megfeszített munka után elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl magyarítása a játék jelen pillanatban legutóbbi, 1.3.2-es verziójához.

A magyarítás funkcionálisan működőképes, a szövegkészlet teljes, az 1.0-ban a fő történet egy útvonala, a mellékküldetések legtöbbje, illetve a “találkozás” miniküldetések nagyjából egyharmada volt játéktesztelve. Az év későbbi részében tervezünk további, alacsonyabb intenzitású tesztelést, és az esetleges javítások majd a játék frissítése miatt még jó ideig várható kompatibilitási frissítésekben kerülnek kiadásra.

5 hozzászólás a(z) “S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl magyarítás 1.0” bejegyzéshez

  1. Köszönöm szépen a fordítást, a játék kiadása óta erre vártam.
    Az előző részeket is a ti munkátok tette még élvezetesebbé.

    Apropó, a Shadow of Chernobyl SoC Complete illesztésére is van remény? Elég régóta nem mozdult a % mutató…

    • Akkor melyik játék Ender’s (Favorite) Game? 😉

      A SoC Complete-hez illesztésről még nem tettem le, nagyjából meg is van, Zabla teszteli. Van némi fennforgás újabb ZRP változatokkal és újabb XRay motorokkal, meg aztán GSC-éknél a STALKER 2 ütemtervben (úgy is, mint roadmap) belengetődött némi modernizálás ígérete az első három részt illetően, ami felveti a régebbi szövegeknek az új résszel való harmonizációjára irányuló kérdést.

      • Láttam ezt a roadmapet én is. Szerintem ez a konzolos verziókra vonatkozik.
        Nem mondom, hogy nedves álmaimban ne jutott volna eszembe, hogy milyen jó lenne, ha a 3 előzményt újra kiadnák modernizálva, UE5 motorral újraírva – de azért erre nincs reális esély.

        Azt láttam, hogy a SoC Complete kapott tavaly novemberben egy friss verziót, de még nem próbáltam. Viszont az új ZRP-ről lemaradtam, én csak a 2018-as v1.07-ről tudok.

        • Az UE5-öt inkább nem kéne erőltetni, főleg nem a korábbi játékok felújításához, mert akkor azok is ugyanolyan módosíthatatlanok lesznek, mint az S2 (ami jelenleg “mod” címszóval fut az S2-höz, az nem mod, csak mindenféle gányolás azon a kevésen, amihez valamennyire hozzá lehet férni; a magyarítást is beleértve).
          Az első három játék azért volt olyan mértékben módosítható, amennyire, mert maga a tényleges játék teljes mértékben a szabadon hozzáférhető Lua scriptekben volt, így (szinte) bármit (szinte) tetszőlegesen meg lehetett változtatni benne, a binárisra (és így módosíthatatlanra) fordított X-Ray pedig jobbára csak azokat a kiszolgálófunkciókat tartalmazta, amiket vezérelve a scriptek megjelenítették, amit csinálnak.
          Az X-Ray utolsó változata a CoP-hez már egy viszonylag tisztességes Dx11-es implementáció volt. Ha léteznének még játékmotor-programozók (szórványosan még előfordulnak, kisebb fejlesztőknél, akik nem akarják beszorítani magukat egy stock engine korlátai közé, és inkább egy sallangmentes motorral dolgoznának, amibe csak azt fejlesztik bele, nekik kell, de azt pontosan úgy, ahogyan szükségük van rá), azt lehetett volna modernizálni.
          Így viszont lett egy UE5-re épített “fekete doboz”, amibe csak minimálisan lehet belenyúlni, és az is nagy kínszenvedés. Szóval nem lennének (nincsenek) nagy illúzióim a beígért modtámogatás tekintetében: szinte biztos, hogy a közelében se lesz az X-Ray + Lua lehetőségeinek, így nagy csalódást fog okozni, ha/amikor megjelenik.

  2. Hűűűűha. Kezdődik!
    Nem semmi srácok!
    A játék méretéhez képest nagyon gyorsan végeztek.
    Köszönjük!!

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>